Den här telefonkiosken på Stora Essingen fann jag rätt spännande. Lite oklar sådär.
Den här telefonkiosken på Stora Essingen fann jag rätt spännande. Lite oklar sådär.
Pusshållplatsen på Västerbron är borta. Nu har en dykt upp på Tantobron istället, mellan Tantogatan och Tantolunden. Stanna och låt läpparna göra sitt.
I find this a great thing to do with my kids. In Sweden there’s a revival going on. Are you playing?
Let’s be friends in Pokémon GO! My Trainer Code is 4323 0206 2914!
Tidig söndagmorgon. Fotbollsmatch väntar mellan Reymers och Essingen.
Lördag. Dagen man helst ägnar roliga saker men som ofta landar i att utföra inte lika roligt fix. Själv styr jag mot Sätra med ett lass trasiga vitvaror. Tillfredsställande på andra sätt.
Vaknade klockan tidigt och tänkte ”ska jag gå upp” men sket i det och somnade om. Nu ett par timmar senare är jag ännu tröttare. Låt inte de galna ögonen lura dig ety de ljuger.
Jag är så trött att jag inte orkar gå och lägga mig.
Nu knyter jag springskorna och tar helg.
Knallade en liten sväng runt Marieberg idag och fick syn på den här hemliga dörren, lite dold intill gångvägen. När jag gick närmare såg jag att det verkar finnas ett system där bakom.
Ett system med dolda rum och gångar som leder vidare. Någon som vet vad det rör sig om?
Min 15-årige bonusson kom nyss hem efter att ha hängt på kulturfestivalen i Kungsan med några kompisar. Hans utlåtande: ”Det är bara fullt av fjortonåringar som röker. Det luktar weed över hela området.”
Äter sushimiddag med min dotter efter hennes fotbollsträning. Det är sensommar. Vi småpratar. Utanför hörs stadens brus genom den öppna dörren. En stund att minnas.
This is where I work. Fastighetsnytt, news about and for people in the real estate business and Byggindustrin, news about and for people in the construction business.
Ingen dålig plats att ha inom räckhåll för en kort lunchpromenad. Dessvärre tog stigen slut vid en mur...
…som jag på ett väldigt graciöst sätt tog mig över.
Den här Mogul lär vara ganska nöjd med att hens sedan länge borttagna målning är kvar i Pokemon Go, med kredd och allt.
Sprang till och från jobbet idag igen. Ska försöka hålla i det så länge jag orkar. Det är ett mycket tidseffektivt sätt att träna som inte tar många minuter extratid åt något håll. När jag skulle ta mig till omklädningsrummet i källaren under DN-skrapan för första gången igår morse, höll jag på att gå vilse. Jag kunde inte alls minnas vägen. Men efter ett tags irrande kände jag igen en korridor full med bråte och skyltar med varning för truckar och då visste jag att jag var rätt.
För övrigt märks det redan i huvudet att jag börjat jobba. Att blogga och fotografera har varit en rolig del av mina dagar under sommaren men nu kommer det inte alls naturligt på samma sätt. Men jag ska fortsätta med det ändå. Allt som ger plats åt andra saker än jobbet ska vårdas. Inte för att ogillar att jobba eller tänka på jobbet, utan för att det är tvärtom. Jag har alldeles för lätt för att enbart tänka på jobb och glömma allt annat som är kul och känns viktigt. På lunchen idag tvingade mig att gå en promenad och spela Pokemon Go av samma skäl. Det är svårt att tänka på jobbet och gå och stressa upp sig för det när man ska snurra pokestop och fånga monster.
On this Micro Monday, I’d like to recommend @chrishannah and his blog. I really liked his post about writing a blog and another about writing apps for IOS.
I am back in Stockholm after five good weeks living #torplife on the countryside. Today was my first day at work and everything was pretty much the same as it was before vacation. I guess that’s fine. To get as much out if the day as possible I went up early, dressed up in shorts and running shoes and took a run to work. And when my office hours were over I ran home again. In the locker room I met a reporter at DN I recognized but I couldn’t remember his name. We have never met before but I am sure I have seen his photograph in the paper many times.
A fresh start. Took a run to first day of work. I am glad I pushed myself to do it. Now everything feels better.
Första dagen på jobbet på fem veckor.
Såg tre avsnitt av Gösta igår. Gillar hur han och pappan flyttar, bär och fixar med grejer i huset hela tiden.
Waiting for the bus.
Wow, thats a great tip. Thank you @smokey
Bryggkaffe är extra finkorningt kaffe som är särskilt anpassat för dig som brygger ditt kaffe med en vanlig kaffebryggare eller valfri annan bryggmetod där ett kaffefilter används.