Konsten att köa
Det kräver en viss inställning men om man lyckas göra den rätt så går det att finna ett lugn i nöjesparker. Trots köande och barn som är konstant oroliga för att inte
Det kräver en viss inställning men om man lyckas göra den rätt så går det att finna ett lugn i nöjesparker. Trots köande och barn som är konstant oroliga för att inte
Mitt tips är att kolla in cxrl.eu om du vill läsa inlägg på svenska.
Jag har visserligen varit uppe och slackat lite men det hoppas jag blir min sista insats på flera veckor när det gäller jobbet. Privat är det desto mer att göra. Tvättiden började 08.30 och barnens rum är fullt av barn. På dagens schema står det
Did some changes over at Posthaven. I am keeping my domain andreasjennische.se but I redirected that to a completely new site that I’ll use as a static About page. The personal blog in Swedish I gave a new domain.
En bra blogg bygger på unikt innehåll gjort av en intressant person. Jag är därmed världens sämsta bloggare. Så varför håller jag på med detta? Jag har inte ens en publik som vill att jag fortsätter.
Det finns ett par skäl.
I have to say Green Day is a pretty good live band.
Woke up early. Was laying down for a while thinking about today. Tonight I’ll go see Green Day playing at Tele 2 Arena in Stockholm together with an old friend. Then I rose and went to the gym. It was sunny and hot outside and maybe I should’ve taken on the running shoes instead but hey, I was already there. Now I’m doing chins while listening to Green Day. It’s Saturday. It’s summer. All is good.
I am kind of bored. Internet is no fun.
I like this ugly house.
Thursday morning, standing in line to the gym. Two days left before vacation and I need strength to endure them.
Bra känsla idag. Pigg i kroppen.
</div>
Den här vyn är densamma varje sommar. Jag älskar den. Samtidigt ger den mig en skruvad känsla av att allt rör sig cykler och att den enda tid som egentligen betyder något är den som finns här. Barndom, ungdom, föräldratid, alla perioder har jag upplevt här.
Den här låten dök upp i mitt twitterflöde häromdagen: Tongue tied med Grouplove. En låt jag aldrig hört förut presenterad genom en märklig Post Malone-singalong. Men vilken låt det är. Så sjukt catchy. Den bär dessutom på en inneboende glädje som jag bara tidigare kopplat till den här låten: Ge bullen en ben med Dag Vag. Det är en låt som kan trösta enbart med hur den låter. Texten är skitsamma.
Eftersom jag vaknat med en känsla av misslyckande satte jag på Tongue tied och låg kvar i sängen. Kanske hjälpte det lite. Nu är jag i alla fall uppe. Solen skiner och ett ägg kokar på spisen. Barnen är glada. Min fru är glad. Livet tickar på.
Den här låten dök upp i mitt twitterflöde häromdagen: Tongue tied med Grouplove. En låt jag aldrig hört förut presenterad genom en märklig Post Malone-singalong.
Men vilken låt det är. Så sjukt catchy. Den bär dessutom på en inneboende glädje som jag bara tidigare kopplat till den här låten: Ge bullen ett ben med Dag Vag. Det är en låt som kan trösta enbart med hur den låter. Texten är skitsamma.
Eftersom jag vaknat med en känsla av misslyckande satte jag på Tongue tied och låg kvar i sängen. Kanske hjälpte det lite. Nu är jag i alla fall uppe.
Solen skiner och ett ägg kokar på spisen. Barnen är glada. Min fru är glad.
Livet tickar på.
Swedish summer nights, can’t get enough.
Have been out driving my moped. It isn’t fast but it’s classy.
Så här har det sett ut av och till hela veckan. Vägar har spärrats av för att bereda väg åt potentater som behövt poliseskort till och från Älvsjömässan och FN:s klimatmöte som hållits där.
Det tar alltid emot. Och idag regnade det också. Men väl på plats är jag alltid glad att jag gick upp.
Hur tidig jag än är, kanske kommer jag redan 05.50, så står där redan några andra och väntar på att dörren ska låsas upp och allt öppna vid 06.00. Några andra är alltid samma par. Ett par i medelåldern, en man och en kvinna vars relation jag inte lyckats placera.
Eating Fjällfil for breakfast. If you come to Sweden you have to try it.
Har haft sms-konversation med Närn och Tyr sedan igår kväll om Jocke B:s nya platta. Den är bra, men bitvis svindålig. Det finns en refräng i en i övrigt mycket fin låt som får det att skära i en. Det är något med den där höjningen och tut-tut-tutandet.
Idag har jag vilat från Jocke B. Nyss hörde jag detta från gamla Unsane-frontmannen. Okej. Tre av fem.
My stomach is not accustomed to office work.
There was a fire at one of the boat clubs close to home. Luckily no one got hurt.
My new beauty. A Rex Stilmaster.
Nu ska jag gå upp och laga scones. Vad gör du en söndagsmorgon som den här?
Man kan inte klaga på vädret om en säger.

Hanging out.