Now reading Devil House by John Darnielle. So far, 40 pages in, I like it a lot.
Now reading Devil House by John Darnielle. So far, 40 pages in, I like it a lot.
Oh you little sucker…
Good morning. Hope you’re having a pleasant Thursday. I’m sitting here drinking coffee.
The latest book from Knausgård is fantastic.
Var hos mamma och pappa idag och hjälpte till med trädgårdsarbete. Jag klippte deras häck. Den är stor och tjock. Det blev ett dagsverke. Vi åt lunch och pratade om existensen. Mamma hade tittat på hela nya serien med Gina Dirawi och fann poänger. Jag har inte sett en sekund av den men jag har läst rubrikerna till några recensioner. Alla handlade om hur självcentrerad hon är. Mamma tyckte inte det, hon menade att Gina är bjussig. Jag får titta vid tillfälle och bilda mig en egen uppfattning. På kvällen tittade Anna förbi. Jag sprang en sväng. Diskade. Funderade en sväng på jobbet och på sommarsolståndet som var igår. Nu blir det snart mörkare igen och det är alltid svårt att hantera. Sommaren hinner aldrig börja förrän den går mot sitt slut.
Imorgon ser det ut att bli en dag med sol och bad. Sedan är det midsommarafton.
Today is helping out mom and dad’s day. There is some tough gardening to be done. Gloves on.
Vargarna från evighetens skog. Jag läser och förundras.
AJ
</div>
Watched the last episode of the second season of Kärlek & Anarki (Love and anarchy) yesterday. I loved it. A Swedish series about a small book label where their interim CEO falls in love with the fifteen year younger service guy working at the same place. They are starting to send each other paper notes with very challenging competitions. Funny.
Det blev en dag när frukost gick över till frukost nummer två följt av fika. Disken han aldrig bli klar förrän nytt fyllde på. Men solen sken. Och förkylningen håller kanske på att mattas av. AJ
</div>
Had a relaxing moment.
Yesterday we had a garden party. It was great times.
Alla barn glada. De vuxna hade trevligt. Mission accomplished.
AJ
</div>
Missade att skriva igår. Jag hade för mycket att göra. Efter en intensiv dag med snickeri, gräsklippning, bad, inköp av drycker och mat, paketinslagningar samt inte minst en nattlig montering av ett hängnäste till barnen så däckade jag framåt klockan ett. Tvillingarna fyller tonåringar idag. I eftermiddag kommer det lite folk. Så länge barnen blir glada är jag nöjd.
AJ
</div>
Igår lagade jag punkteringen på den här. Det var mycket svårare än jag trott eftersom det gällde bakhjulet. Men jag fick ihop det och allt sitter där det ska. Ikväll körde jag en liten runda. Den knattrar och luktar som den ska. Och vilka minnen det väcker, den där lukten. Underbart. AJ
</div>
Took this beauty out for a ride.
Went for a morning run under grey skies. Was lucky enough to get inside before it started pouring down. 🏃🏼♂️ 🌧
Fixed a flat tire on the moped today.
En dag här kan innehålla så mycket och vara så lång att den känns som två. När barnen kommit till frukost hade jag redan hunnit laga punkteringen på moppen samt provköra den en sväng. Och då fick jag ändå göra om monteringen två gånger. Först glömde jag kedjeskyddet och andra gången ett par viktiga brickor till muttrarna till bakhjulet. Men man lär sig som det heter. Lite av de gamla tvåtakterna (!) sitter ännu i. Lunch åt vi på stranden i strålande sol. Pastasallad gjord på det som fanns (gurka, en knippa bladspenat från odlingen, lite oliver som fanns kvar i kylen och en halv bit feta) samt en påse citronmuffins. Perfekt.
Vattnet har nått en så behaglig temperatur att det är njutbart att simma. Jag crawlade några ”längder” och inser att jag har mycket träning att göra före Vansbro.
Sedan kom regnet.
Jag åkte och handlade och lagade cowboygryta till middag.
Det sista projektet för dagen blev att städa logen inför lördagens födelsedagsfest. Skönt att bli av med den uppgiften. Jag har flera andra som står på tur.
Återkommer imorgon.
PS. Lyssnade på Marc Marons podcast idag. Har inte gjort det på flera åt tror jag. Jag börjar alltid att tänka på Maron när jag är här, det är på grund av att jag en sommar lyssnade på WTF! varje dag. Intervju med Lynn Shelton var fin. Har ingen aning om att de var ett par. Han pratar väldigt fint och öppet om sorgen efter hennes död.
AJ
</div>
The twins and their cousin heading towards the lake earlier today.
Deep blue summer sky. It’s sunny but thunder thundering in the distance. We keep on doing our thing.

The first thing the kids did when we got here yesterday: set up the tent. They must have been sleeping pretty good, I haven’t heard a thing from them during the night.
I have a blogging competition (with myself). The four coming weeks I’ll write a blog post every day (at the minimum). I’ll do longer posts in Swedish over here For the English speaking community here at MB I’ll do some micro posting from the Swedish summer too.
En lång dag har det varit. Trots att jag kört sträckan så ofta att jag skulle kunna göra det i blindo känns vissa går segare än andra. Men vi kom fram. Och torpet låg där mitt i grönskan och allt var vackrare än någonsin. Lite högt gräs kanske men det tar jag imorgon. Ungarna smällde omedelbart upp ett tält på gården och jag åkte och handlade middag. Ett lugn kom över oss. Vi åkte och badade i strålande sol och nu rullar Notting Hill på datorn.
AJ
</div>
Amusement park Monday. Great fun with the kids.