Kul att Tove börjat blogga på Rocknrollrunning igen. Instagram är inte bra för blogginlägg. Dålig läsbarhet och omöjligt att länka på rimligt sätt. Jag är för old school blogging.
Kul att Tove börjat blogga på Rocknrollrunning igen. Instagram är inte bra för blogginlägg. Dålig läsbarhet och omöjligt att länka på rimligt sätt. Jag är för old school blogging.
My new avatar, my retro moped.
Update: Changed it again, but I’ll show it to you anyway. Voilà!

In two days I’m going to Iceland with my two best friends. I am so much looking forward to it.
Klippa häck och köra sly, det primära ärendet till Katrineholm var att hjälpa mor och far. Jag är glad att de bad om hjälp, de ska inte klättra på stegar och slita och dra i onödan. Jag lyckades dra dit båda systrarna med familjer också så vi blev ett helt gäng som kunde hugga i. Häckner klippte vi ner dag ett och idag åkte jag med pappa och slängde allt ris på tippen med hyrd släpkärra. Det blev lite tid att umgås bara jag, mamma och pappa också vilket var fint. Det händer inte ofta.
På eftermiddagen idag hann jag dessutom hälsa på min kompis Patrik, hänga lite i hans fina trädgård med det grekiska garaget och smaka på hans hemgjorda öl från snygga tappar.
Inte en enda bild tog jag dock.
Köra sly. Livet på en pinne.
Waking up at mom’s and dad’s place. It’s still early and everyone else is asleep. I’m reading Knausgård’s “Det tredje riket”.
Yesterday on my way home from the gym.
Jag är så osugen på att ta tag i vissa saker jag verkligen måste ta tag i. Försöker ta mig an det lite i taget men till slut måste det slutföras också.
Registered for Nostr. Found @maique right away:)
Nu är det vår. Äntligen. Vintern var lång.
För varje år som går känns det som att den blir längre.

Nu säger vi hej då till vintern.
Today is Valborgsmässoafton in Sweden. It’s a feast dedicated to Spring. Tonight there will be bonfires in every little village, choirs singing and maybe some fireworks even. According to ancient beliefs the fires are supposed to frighten all witches, so they leave the neighbourhoods on their broomsticks and gather in the witches’ place Blåkulla.
The whole thing is a mix of Catholicism, ancient rites and youth party. The Nordic Museum has a good article on the subject.
We’re having dinner tonight with my mom and dad and later we’re going to see a bonfire arranged by the local sports association.
The picture is from last year.
Looking good also at omg.lol ndreas.weblog.lol
“Aprilväder” is the word for the quickly changing weather that is typical for April in Sweden. Today we’ve been having chilly and cloudy weather followed by sun and rain and a hailstorm. It’s great to be out here whatever the weather’s like.



Trying blogging on omg.lol. Thanks to @maique I get to use omg.lol ndreas.weblog.lol
If anyone has got an invite for Bluesky I’m interested.
On my morning run yesterday.
Omg.lol is also a blog service!
Anyone here on Bluesky? Is it any good?
Making dinner. Tomato soup with fried chick peas for topping. Served with baguette.
Ni vet historien som snurrade när vi var barn, att det hänt att någon hoppat i vattnet från en brygga och landat på spetsade pålar som någon placerat på botten av sjön. Att det hade hänt fler än en gång var alla övertygade om. Sökte fakta gjorde ingen. Oavsett satte det spår hos oss barn, en oro som dök upp varje gång man skulle hoppa i mörkt sjövatten från någon sorts höjd.
I morse såg jag det här fyndet som någon gjort vid badplatsen i Tanto och fick dåliga vibbar.
This was cool. Preserving wood charring it with fire.
Back home.
Handskar.
Gloves.
Good morning.