I minnet är alla som den här, soliga och oförstörda

Vaknar först av alla. Klockan är halv åtta lördag morgon. Solen skiner men det är kyligt i luften. Inomhus är det också kyligt. När vi gick och lade oss igår kväll hade vi tolv grader inomhus. Det är ruggigt en stund innan man värmt upp sängen, sedan sover man som en gris. Jag gillar kalla sovrum. Nu är frågan om jag ska göra kaffe och stanna uppe. Njuta av den ensamma stillheten, kanske jogga en bit, eller krypa ner i sängen igen. Jag skriver klart det här först, sedan får jag se. Jag älskar morgnarna här. I minnet är alla som den här, soliga och oförstörda.

#torplife
Ser ett badkar på Mariatorget, övergivet i samband med renovering förmodligen. Ett barn stannar för att ta en bild med sin telefon. Jag överväger att ta en bild på barnet som tar en bild men det kan missuppfattas så jag låter bli. Jag sätter på musik i lurarna.
I Ånghästparken, vilket bra namn det är, ser jag först inte duvorna som sitter och chillar på murkanten. De ser tecknade ut, men är fullt levande. De burrar upp sig och byter plats då och då.






Där går två av mina favoriter och pangar med luftgevär som om det inte finns någon morgondag.
För några somrar sedan, mitt under #torplife, lyssnade jag väldigt mycket på Marc Marons podcast. Ett av få avsnitt som jag fortfarande minns är
Min vän Johannes har rätt. Det bästa med hela Devs är scenen i första avsnittet när den ymnigt skäggige tech-mogulen Forest äter sallad med händerna under ett möte med tre unga start up-snubbar.

