Söndag och dags att grunda för ny remote arbetsvecka
Det är onödigt att påpeka att det är märkliga tider som råder. Allt hamnar i skuggan av corona och det gäller att hålla huvudet kallt och ta fasta på alla små glädjeämnen som finns. Själv är jag glad för att jag igår tog den lediga dagen i akt för att köpa de datorer till tvillingarna som de fått julklappspengar till av C och N. Sällan har timingen varit bättre. Jag har mycket stor acceptans för dataspel för tillfället. Tvillingarna är risiga och lär inte gå till skolan på flera dagar. Jag och H kommer båda att jobba hemifrån hela veckan. Ja ni fattar.
#remotework #covid19 #stockholm


Solen sken och vi drog ut på promenad. Vid Hammarbyslussen kom ett jättestort skepp som själv fyllde hela bassängen. Vi tittade en stund, en hel hög med folk hade stannat för att få se det glida in under den öppnade bron. Sedan gick vi vidare till Kajsas vid Barnängsbryggan och käkade glass och drack kaffe. Det såg ut att vara aktivitet i Hammarbbacken på andra sidan vattnet och det slog mig att det var längesedan jag sprang där.

