Went for an early morning run. Ran to the mechanic to pick up the car. Had to change tires, it’s winter now.
Went for an early morning run. Ran to the mechanic to pick up the car. Had to change tires, it’s winter now.
My oldest preparing for a party. With 80’s theme.

Watching Jul med Ernst. Can’t describe how much I like this show.
Så var säsongen igång, allas vår favourite christmas show är tillbaka i TV4. Jag bänkade mig framför linjärsändningen 19.58 för att inte missa en sekund. Här är mina tankar efter programmet. Vi tar det del för del.
Jag säger det direkt, starten var svag. Även om hemgjord senap ju är fint (stark senap det viktigaste på julbordet) och ljuskronor av gammal plåtburk måste gillas var det som att gnistan inte riktigt var där. Få kan le som Ernst men var det riktigt äkta där i början? Nja, jag är tveksam.
Skådebrödsinslaget fick mig på bättre humör. Inte för att jag gillar idén, jag avskyr den, men för att Ernst nu såg ut att ha riktigt roligt där med degen. När han fick till fågeln i toppen av sin brödgran och stolt konstaterade att det blev riktigt bra, ja då känns det som ska. I nästa moment förflyttades vi utomhus och stämningen gick upp ytterligare. Ernst fick jobba med ris, tång och najtråd och kom i ett sådant flow under skapande av sitt grankors att han drog till med uttrycket “götti götti” efter att ha gnuggat händerna för att få tillbaka värmen i fingrarna. Heja!
Nu börjar det hända grejer. Sillsallat med smält smör och Ernst blir så glad i hågen att han tar en redig tugga knäcke. Lystern är tillbaka i ögonen och den bjuder på denna sallat till lunch får en ”vän för livet” säger Ernst och jag tror honom. När han kallar potatis för pluggar blir jag ännu gladare. Julen, vilken underbar högtid det är ändå, och vad hade den varit utan Ernst.
Sött som en dessert ska vara. Mandelmassa från grunden och medaljonger med topping. När han säger att detta är perfekt för den ”med gluten” spelar hans omtanke i harmoni med halva befolkningen och även jag känner hur min kärlek till denne långa man strålar mot teven (även om jag personligen älskar mjöl). Han drar streck med en kniv och lyckas forma den smälta chokladen till perfekta hjärtan, han berättar hur mandlar ”for in i ögonen och överallt” när hans söner var små och hjälpte till och är det inte en liten sorgton vi hör därinne när han säger ”åh vad kul vi hade i juletid”. Kom hem till oss Ernst, vill jag skrika. Kom hem till oss och lär oss allt du kan. När slutet kommer är det alldeles för tidigt och bjuder på en nästan elak cliffhanger. Glöggmingel är temat för nästa avsnitt. Blir det tips på vad man ska äta till? frågar han retoriskt. Ja, det är klart det blir. Åh, jag kan inte vänta. Please, låt det bli nästa tisdag redan imorgon.
•••
Betyg: 3/5. Något svag start men sedan tar det sig. Äntligen är vi igång igen. (I en tidigare version fick programmet 4/5 men det var skit bakom spakarna).
Watching Grand designs with the grand Mark Isitt.
Name one cheap thing you’re grateful you really like.
I’ll start.
Tapwater in a glass full of ice cubes.
Number of people crying at work today: one. That’s bad enough.
The dreams I have now, they’re weird in a new type of way.
I’ve been staying up to late. Tomorrow morning will be horrible. And there’s some bad things happening in the southern part of Stockholm tonight that we have to cover tomorrow. Another murder. A man being shot to death in the street of Huddinge.
Mina föräldrar var på besök idag. Vi promenerade genom stan, tittade förbi NK:s julskyltning. Den var ovanligt trist. Men noterade detaljen padelbanor på taket.


I saw this outside one of the places on Skånegatan the other day. Something other restaurants should copy.
Had to buy this because I saw that @jasraj is using it for his blog. It feels good. Very simple and clean, the way I like it.
I am reading Jan Carlzon. Have you read any good leadership literature?
Give me your good tips?
Kollade in NK:s julskyltning @ NK in Stockholm. Noterade att padelbanor tagit plats på taket till vänster.
I am currently reading Jan Carlzon’s book “Tear down the pyramids”, a classic when it comes to leadership literature. Now I’m think I might read a lot more in that genre in the upcoming year. Maybe there’s is some truths to find in all these leadership books after all. Do you have any tips? Please tell me.
Jag måste säga att varje gång jag ägnar Write.as lite tid, eller kanske framförallt read.write.as lite tid så hittar jag alltid intressanta bloggare som jag aldrig annars hade upptäckt. Det finns en väldig massa därute på internet som kräver att man letar lite på andra ställen än de vanliga för upptäckas. Det är likadant på Micro.blog men det finns mer personal journals på Write.as är min bild. Dock, Micro.blog har något minst lika intressant och givande. 🇸🇪
My wife is such a good planner. I am grateful for that. Today my parents visited us (it’s been years due to the pandemic) in Stockholm and we had a really good time. We met at the central station downtown and walked through the old town.
We stayed at a place I’ve never been to before and had a fika (coffee and something sweet to eat with it, for example a piece of cake or pie or a cinnamon bun) and continued to our apartment. We had some wine, ate a home cooked meal and talked about all kinds of things. None of this would have happened if my wife hadn’t planned it all and invited my parents. Especially not now when I’m all stressed out and tired because of my work situation.
I wish I could show you a picture of us all together but I forgot to take any pictures.
How’s your day?
The first Sunday of advent, the day you lit the first of the four candles. Christmas is getting here fast. 😓
This is my new favourite place. I’ve been here the last couple of weekends, alone with a cup of coffee and maybe a book. A short stop on a regular detour.
After this I’ll visit the church around the corner. It’s something new, a longing for sitting down in a church for some time. I guess it has to do with a stressful situation in my work life.
Läser Jan Carlzon ”Riv pyramiderna”.
📚

I woke up early this Saturday morning. The last time that happened was, well I don’t remember. I have been so tired for so long. I used to run three times a week, the last six months it’s happened a few times all together. So when I was laying there in bed, awake before everyone else in the family, I made a decision.
I’m back at the house writing this and the endorphins are kicking in. Now: coffee. Black. Strong.
Does it work to make a collapse thing here with markdown?
Had to sign back in to Write.as. They’ve got a discount going.

I have been moving around during the last year or so. Left W.A for Blot.im but didn’t like it enough to stay there. Did Micro.Blog during all that time (and still do) but this editor has got something special. I really need the white blank screen to get my fingers going on the j keyboard.
It’s getting late here in Sweden. It’s Friday night and I have been working hard all week. I’m tired. Watched a couple of episodes of The Morning Show with my wife to really enjoy the fact it’s weekend. … Everyday blogging is something I’ve tried before and the only times I’ve managed to do it is during vacations. During work weeks my head is somewhere else (at work). But maybe I’ll try it again. I think I’ll stick to English, I need the practice.
Well, it’s good to be back.